פתיחת סתימה בכיור – עשו זאת בעצמכם

פתיחת סתימה בכיור - עשו זאת בעצמכם

הימצאות של סתימה בכיור היא אף פעם לא עניין נעים. הסתימה בכיור מתבטאת במרבית המקרים בהתרוקנות איטית של המים ממנו או לחילופין, הצטברות של מים בתוכו בצורה של בריכה. הכיורים אשר חשופים למרבית הסכנה בשגרה הם כיור חדר המקלחת והמשמעותי ביותר – הכיור במטבח. הסתימות בכיור במטבח הן ללא ספק המורכבות ביותר, כיוון שמצטברים בו לא פעם משקעים של שאריות קפה ומשקה, אבנית, ושמן שמתקרש וסותם את הצנרת לחלוטין.

לפעמים אפשר גם לבד

לפני שאתם קוראים לאינסטלטור על מנת שיפתח את הסתימה, חשוב לדעת שלא פעם ניתן לפתוח את הסתימה בכיור המטבח או המקלחת בעצמכם. אמנם זה לא תמיד יעבוד – אבל במקרים רבים שווה לנסות.

ניקוי הכיור

לפני הכל, וודאו שאין שאריות מזון בסמוך לפתח של הכיור. את הבדיקה תוכלו לעשות באמצעות חוטר, או כל חפץ חד וארוך שיכול לשמש אתכם לתהליך. רעיון מקורי ופשוט לחוטר ביתי יכול להיות קולב בגדים. את החוטר הכניסו בין כל חריצי הכיור ולאחר מכן, פתחו את זרם המים. במקרים רבים עצם פעולת הניקוי צפויה להביא לפתרון הבעיה. אם הבעיה עוד ישנה – המשיכו לשלב השני.

היעזרו בפומפה

במקרים רבים העוצמה של הפומפה יכולה לאפשר פתיחה של סתימה שחומרים כימיים לפתיחת הסתימות לא הצליחו לפתור בעבר. בשביל להשתמש בפומפה, התחילו בלמלא מעט מים חמימים בכיור, והצמידו אותה לפתח של הכיור בשביל ליצור וואקום.

תוכלו לפמפם את הפומפה או לחזור על הפעולה כמה פעמים. במקרים רבים הפעולה הזאת תשחרר את הסתימה ותביא לזרימה מחודשת של המים לתוך התשתית. אם הבעיה עוד ישנה – תוכלו להמשיך לשלב השלישי.

פתיחת הסתימה בסיפון

הסיפון הוא צינור אשר מקשר בין הכיור לצנרת של הביוב בדירה, ואחראי על ניקוז המים בכיור ומניעת הצטברות של ריחות רעים מהביוב. במקרים רבים מקורה של הנזילה יכול להיות בסיפון עצמו. בתחתית של הסיפון, ישנה כוסית פלסטיק שאחראית על האגירה של הפסולת מהכירות לצנרת של הביוב – הצטברות הפסולת עשויה להביא לסתימות ולכן, תידרשו לפתוח את הסיפון.

הסיפון מצוי בארון שמתחת לכיור, בסמוך במקרים רבים לאיפה שנהוג למקם את פח הזבל. צרו סביבת עבודה נוחה, מקמו סמרטוט רצפה על רצפת הארון והניחו דלי מים אשר יוכל לאגר את הנוזלים. בשביל לפתוח את הסיפון, אחזו בחלק העליון שלו על מנת לייצב אותו וביד השנייה סובבו את כוס הפלסטיק שבתחתית שלו כנגד כיוון השעון.

בשלב הזה צפויה להתקבל זרימת מים מאסיבית, שתיכנס לדלי המים. את כוסית הפלסטיק נקו מלכלוכים ותוכלו אף להכניס חוטר או מברג על מנת לוודא שנעשה ניקוי איכותי. לאחר מכן, סגרו את הסיפון ובדקו אם יש זרימה חופשית של מים.

פתיחת סתימה בכיור

דבר איתנו

פוסטים נוספים

תיקון מערכת סולארית בבניין משותף

פתיחת סתימה בכיור - עשו זאת בעצמכם

איתור נזילות מים

חידוש צנרת

פתיחת סתימה

פתיחת סתימת ביוב

דילוג לתוכן